တစ္ကမၻာလံုးအတုိင္းအတာနဲ႔ ေဒၚလာ ၁ ဘီလီယံအထိရိွၿပီျဖစ္တဲ့ E-Sports ရဲ႕ဝင္ေငြ

ယခု ၂၀၁၉ မွာဆိုရင္ တစ္ကမၻာလံုးမွာ ျပဳလုပ္က်င္းပေနတဲ့ e-sports ၿပိဳင္ပြဲေတြရဲ႕ ဝင္ေငြဟာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁.၁ ဘီလီယံအထိ ရိွလာခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ မႏွစ္ ၂၀၁၈ ကထက္ ၂၇ ရာခိုင္ႏႈန္းေတာင္ တုိးလာတာျဖစ္ၿပီး ၿပိဳင္ပြဲေတြ က်င္းပစဥ္ ေၾကာ္ျငာဝင္ေငြ၊ စပြန္ဆာဝင္ေငြ၊ မီဒီယာမူပုိင္ေၾကး စတာေတြကို ထည့္တြက္ထားတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

E-sports ရဲ႕ brand တည္ေဆာက္မႈမွာ အထက္ပါ က႑သံုးမ်ိဳးကေနတင္ ဝင္ေငြစုစုေပါင္းရဲ႕ ၈၂ ရာခုိင္ႏႈန္းျဖစ္တဲ့ ေဒၚလာ ၈၉၇ သန္းကို ရရိွေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ဂိမ္းေလာကနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ စာရင္းျပဳစုတဲ့ လုပ္ငန္းျဖစ္တဲ့ Newzoo မွ ထုတ္ျပန္တဲ့ ေဒတာေတြအရ e-sports ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ ရရိွတဲ့ မီဒီယာနဲ႔ စပြန္ဆာေၾကးေတြဟာ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ကထက္ ၃ ဆ ပိုျမင့္တက္လာခဲ့တာ ျဖစ္တယ္လို႔လည္း သိရပါတယ္။

Geek.com

E-sports ဆိုရာမွာ အြန္လိုင္းဗီဒီယုိဂိမ္းေတြကို အသင္းအဖြဲ႔လိုက္ ၿပိဳင္ရတဲ့ ၿပိဳင္ပြဲေတြျဖစ္ၿပီး ပရိသတ္ေတြ အားေပးႏုိင္ေအာင္လည္း တုိက္႐ုိက္လႊင့္တဲ့ ပြဲစဥ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ပိုေခတ္စားလာခဲ့ၿပီး နာမည္ႀကီးတဲ့ ကစားသမားေတြ၊ လိဂ္ေတြ၊ ေဒၚလာသန္းခ်ီရိွတဲ့ ဆုေၾကးႀကီးေတြပါ ထြက္ေပၚလာတာပါ။ E-sports ေတြထဲက ေပၚျပဴလာျဖစ္တဲ့ ဂိမ္းအမ်ိဳးအစားအခ်ိဳ႕ထဲမွာ League of Legends, Dota 2 နဲ႔ Counter-Strike: Global Offensive တို႔ ပါဝင္ပါတယ္။

READ
တစ္ပတ္ရစ္ကင္မရာ ဝယ္ယူလိုုသူမ်ားအတြက္ အၾကံျပဳခ်က္ (၇)ခ်က္

E-sports ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ နာမည္ႀကီး brand ေတြကပါ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈေတြ ျပဳလုပ္လာတဲ့အေၾကာင္းကို Newzoo ရဲ႕ စီအီးအို Peter Warman က အခုလိုပဲ ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။ “ဒါေတြဟာ စမ္းသပ္ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံတာေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ေရရွည္အတြက္ ပမာဏမ်ားစြာ ျမွဳပ္ႏွံတာပါ။ ဥပမာ Activision Blizzard ရဲ႕ Overwatch League ၿပိဳင္ပြဲအတြက္ Coca-Cola က global beverage sponsor အေနနဲ႔ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆုိခဲ့ပါတယ္။”

Esports Marketing Blog

ဒါ့အျပင္ e-sports ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ အျခား နာမည္ေက်ာ္ brand ေတြ ျဖစ္တဲ့ ကားကုမၸဏီ Toyota Motor ၊ wireless network ဝန္ေဆာင္မႈကုမၸဏီ T-Mobile US ၊ ကြန္ျပဴတာ ကုမၸဏီေတြျဖစ္တဲ့ HP နဲ႔ Intel တို႔ပါ စပြန္ဆာေတြအျဖစ္ ပါဝင္ထားၾကပါတယ္။ E-sports ရဲ႕ ၂၀၁၉ စံခ်ိန္တင္ ဝင္ေငြ ၁.၁ ဘီလီယံအနက္ ေဒၚလာ ၄၀၉ သန္းက ေျမာက္အေမရိက e-sports ၿပိဳင္ပြဲေတြဆီက ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးရင္ တ႐ုတ္က ၁၉ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ ေတာင္ကိုရီးယားက ၆ ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႔ က်န္ႏုိင္ငံေတြ စုစုေပါင္းက ၃၈ ရာခုိင္ႏႈန္းျဖစ္ပါတယ္။

READ
ကန္ေဒၚလာ(၁၅၀၀) တန္ေၾကးရွိတဲ့ သရဲႏွင္တဲ့စက္ကို ထိုင္းကုမၸဏီတစ္ခု ေရာင္းခ်လို
Fantastic Esports

ေၾကာ္ျငာေတြကေန ဝင္ေငြအဓိကရတယ္ဆုိေပမယ့္ ကုန္ပစၥည္းေတြနဲ႔ လက္မွတ္ေရာင္းခေတြလည္း ေဒၚလာ ၁၀၄ သန္းနဲ႔ ၂၂ ရာခိုင္ႏႈန္း တုိးလာဖို႔လည္း ေမွ်ာ္မွန္းထားပါတယ္။ E-sports ပြဲစဥ္ေတြကို ၾကည့္႐ႈတဲ့ တစ္ကမၻာလံုးက ပရိသတ္ေတြ ၾကည့္႐ႈႏႈန္းကိုေတာ့ ၄၅၄ သန္းနဲ႔ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ တုိးလာမယ္လို႔ မွန္းထားၾကပါတယ္။ ၂၀၂၂ ခုႏွစ္မွာဆိုရင္ E-sports ရဲ႕ ဝင္ေငြက ၁.၈ သန္းအထိပါ တုိးလာမယ္လို႔လည္း Newzoo က ထုတ္ျပန္ထားပါတယ္။

Ref: gadgets.ndtv

SHARE